دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboard۶۵ درصد از بودجه کمپین تاپ به فضای آفلاین اختصاص یافت دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 3 دقایق
داده های به اشتراک گذاشته شده برتر از کمپین DM Board “What did” که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
کمپین تاپ به منظور افزایش آگاهی از برند و تمرکز بر معرفی خدمات خودرویی مانند عوارض، عوارض بزرگراه، بدهی طرح ترافیک و کارمزد سالانه، کمپین خود را در دو فاز محیطی و دیجیتالی انجام داد. مرحله محیطی این کمپین از 29 اسفند در تهران و شیراز آغاز شد و مرحله دیجیتالی این کمپین از 2 اسفند 1402 آغاز شد و تا 8 اسفند ادامه داشت.
به گفته این مجموعه، تاپ در این کمپین به دلیل نزدیک شدن به پایان سال به سراغ فروشگاه های خودرو رفت؛ زیرا با توجه به افزایش مسافرت ها طبیعتا تقاضا برای خدمات خودرو افزایش می یافت.
فاز اول این کمپین که یک کمپین محیطی بود با 3 نسخه «به مشکلاتت نگاه کن، چه کردی»، «برو ببین با مشکلاتت چه کردی» و «به طرح ترافیک نگاه کن، چه کردی» شروع شد. انجام دادم. این نسخه ها را از شعری که برای فاز بعدی سروده شده بود گرفتیم.
35 درصد از بودجه کمپین صرف فضای دیجیتال شد
مرحله دوم این کمپین به صورت دیجیتالی در اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و VOD منتشر شد. بودجه دیجیتال این کمپین 35 درصد و بودجه آفلاین 65 درصد بوده است. این 35 درصد از بودجه اختصاص یافته به فضای دیجیتال صرف اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و VOD شده است.
تبلیغات اینستاگرام با اضافه شدن به استوری صفحات عمومی محبوب در زمینه های مختلف از جمله خودرو، اخبار و ورزش آغاز شد. در مرحله بعد به سراغ اینفلوئنسرها رفتند و در قالب افزودن به استوری و همچنین تولید محتوا به تبلیغات خود ادامه دادند.
تبلیغات در تلگرام در قالب پست های 24 ساعته در کانال های پرطرفدار انجام می شود. علاوه بر این، این آهنگ در کانال های پخش موسیقی نیز بارگذاری شد. محبوب ترین کمپین در لینکدین و توییتر نیز به شکل پست های بررسی کمپین در صفحات شخصی بود.
جدا از همه اینها یک تیزر ویدیویی 10 ثانیه ای نیز ساخته شده است که در ابتدای فیلم و سریال نمایش داده می شود و کاربر را به صفحه نصب اپلیکیشن تاپ هدایت می کند.
کمپین برتر در چهار مرحله اجرا شد
گروه تاپ این کمپین را در چند مرحله اجرا کرد. تاپ در گام اول با توجه به نزدیک شدن به عید تصمیم گرفت کمپینی را با تمرکز بر خدمات خودرو و با در نظر گرفتن تمامی محدودیت ها راه اندازی کند. در گام دوم با چالش انتخاب موسیقی مواجه شدیم. باید موسیقی و خوانندهای انتخاب میشد که هم نسلهای جدید را راضی کند و هم نسلهای قدیمیتر را جذب کند و در عین حال شاد و ممتنع باشد، بنابراین چهار آهنگ «این قائفله عمر عجب من گذراد»، «بی حس» و « Hallam’ Awad Meishe توسط و Ironi Girl به عنوان گزینه های روی میز ارائه شد و در نهایت آهنگ چهارم انتخاب شد. در گام سوم با توجه به محتوای آهنگ سه شعار برای استفاده در فاز محیطی نوشته شد. طراحی بیلبوردها کاملا بر اساس شعار بوده و برای طراحی آن از حداقل عناصر گرافیکی استفاده شده است. در مرحله پایانی مراحل استخدام بیلبورد در تهران و شیراز به پایان رسید و کمپین راه اندازی شد.
کمپین برتر بیش از 37 میلیون بازدید آنلاین به دست آورد
هدف این کمپین اطلاع رسانی کسب بیش از 23 میلیون بازدید و 63 هزار و 800 بازدید در اینستاگرام بود. همچنین زمان مشاهده این تبلیغات اینستاگرام حدود 30000 ساعت بوده است. موزیک ویدیو “چیکار کردی؟!” این کمپین بیش از 37 میلیون بازدید آنلاین را ثبت کرده است. همچنین در طول کمپین، جستجوهای گوگل برای نام تجاری “برترین” بیش از 41٪ افزایش یافت.
[ad_2]